Sunday 1 February 2015

Tahun Baru

Assalamualaikum dan hai.

Hari ni dah 31 Januari 2015. And this is my first entry for this year. Alhamdulillah masih diberi nikmat kehidupan...

Tahun 2014 telah menutup tirai sebulan yang lalu. Perit jugaklah penghakhiran tahun ni. Kelantan dan beberapa buah negeri lagi dilanda banjir. Tapi Alhamdulillah rumah aku okey tak kena banjir. Just elekrik dan air terputus. Seminggu jugaklah. Sikit je baru tu Allah nak uji. Semoga semua mangsa banjir tabah menghadapi ujian ini. Ambillah iktibar dari bencana ini.

Ni kira first experience la aku hadapi banjir sebesar ni. Masa tahun 2004 Kelantan dah banjir tapi takde la seteruk ni. Kalau nak kira, kampung aku ni dah jadi pulau. Alhamdulillah Allah masih lindung kami.

Sekolah aku pulak, Falahiah air naik setakat dada. Sejak habis sekolah ni dah 3 kali jugaklah aku gi jejak kaki kat sana. Dan dua kali dah la jumpa kawan baik aku tu. Nggeee (menyempat!) Kelas aku dulu confirm tenggelam jugak sebab ground floor. Huwaa habis meja aku. 

Okey i thinks i need to stop dah la. Serius bila lama dah tak menulis idea tak keluar nak cerita apa. Okey. Tabahlah semua menghadapi hari yang mengdatang. Ingat! Allah takkan uji hambaNya dengan ujian yang tidak mampu dihadapi oleh hambaNya. Be strong. Sesungguhnya Allah bersama kita. Insya Allah.

N.I.A

 

No comments: